کد خبر: ۸۴۹۴۹۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
این درگیری پس از چند ساعت تبادل آتش به پایان رسید

فیلم| حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ در زاهدان؛ شهادت ۲ مامور و کشته شدن ۴ عامل حمله

چند فرد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان در جنوب مصلی اهل سنت حمله کردند که این درگیری پس از چند ساعت تبادل آتش، با شهادت ۲ مأمور پلیس و کشته شدن تروریست‌ها دقایقی پیش به پایان رسید. روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطاعیه‌ای اعلام کرد: بر اثر حمله تروریست‌های مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان، ۲ نفر از مدافعان امنیت به شهادت رسیدند.
فیلم| حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ در زاهدان؛ شهادت ۲ مامور و کشته شدن ۴ عامل حمله
آفتاب‌‌نیوز :

صبح امروز تعدادی افراد مسلح به کلانتری ۱۶ واقع در جنوب مصلی اهل سنت زاهدان حمله کردند.

خبرگزاری تسنیم نوشت است که این افراد مجهز به کمربند انتحاری بودند که دو نفر اقدام به انفجار کردند.

هم‌اکنون صدای درگیری در اطراف کلانتری به گوش می‌رسد.

برخی منابع از تلاش مهاجمان برای ورود به کلانتری از طریق انفجار‌های انتحاری خبر داده‌اند. هرچند معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان، صدای انفجار‌های شنیده شده را ناشی از انفجار نارنجک دانست نه انفجار انتحاری.

علی کیخا یکی از نیرو‌های پلیس، در این درگیر به شهادت رسیده است.

مهاجمان تروریست در ورود به کلانتری و تصرف آن ناموفق بوده‌اند و در حال حاضر از روی یکی از برجک‌های کلانتری (تصویر زیر) به سمت عوامل پلیس تیراندازی می‌کنند.

حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ در زاهدان/ شهادت یک مامور

همزمان نیرو‌های پلیس از داخل و نیرو‌های امنیتی از خارج کلانتری، مهاجمان را در محاصره قرار داده‌اند. تبادل آتش بین طرفین همچنان ادامه دارد.

حداقل یکی از نیرو‌های تروریست توسط تک‌تیرانداز پلیس کشته شده است.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه نوشته که دقایقی پیش با کشته شدن دومین تروریست، عملاً درگیری به پایان رسید.

سخنگوی پلیس اعلام کرد که غائله حمله تروریستی به کلانتری زاهدان با کشته شدن هر سه تروریست پایان یافت.

تعداد شهدای حادثه به ۲ نفر رسید

به گزارش  ایرنا به نقل از روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، صبح امروز یک تیم تروریستی چهار نفره که قصد ورود به کلانتری ۱۶ زاهدان را داشت، با مقاومت جانانه کارکنان خدوم انتظامی مواجه و پس از هلاکت تمام تروریست ها اقدام کور تروریستی آنها ناکام ماند.

در این اطلاعیه آمده است: در این حادثه ۲ نفر از مدافعان امنیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: عامل انتحاری در حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان در کار نبوده و افراد مسلح ناشناس با استفاده از نارنجک وارد برجک نگهبانی کلانتری شدند.

 علیرضا مرحمتی روز شنبه با بیان این مطلب افزود: حدود ساعت ۷:۱۵ صبح امروز چهار فرد مسلح ناشناس اقدام به این حمله کردند که با حضور به موقع نیرو‌های امنیتی و انتظامی اوضاع تحت کنترل قرار گرفت. افراد مسلح با استفاده از نارنجک به بخش ورودی و انتظامات کلانتری حمله کردند و با اقدام متقابل نیرو‌های انتظامی در همان نقطه زمین گیر شدند و به محوطه راه نیافتند. در این حمله یکی از افراد نیروی انتظامی به شهادت رسیده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرده است که 4 تروریست معاند با پوشش ارباب رجوع درب کلانتری آمده بودند. دو نفر از عوامل کلانتری ستوان علی کیخا و وظیفه رشیدی پس از مقاومت جانانه به شهادت رسیدند. اوضاع امنیت اطراف کلانتری به حالت عادی برگشته است.

بیانیه مولوی عبدالحمید

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در بیانیه ای این حادثه تروریستی را محکوم کرده و بر پرهیز از خشونت و پیگیری مشکلات جامعه از طریق مذاکره و انتقاد سازنده تاکید کرده است.

مولوی در این بیانیه ضمن تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور، گفته است که برای رسیدگی به حقوق حقه از طریق صحیح و مسالمت آمیز تاکید داریم. لذا از مردم شریف استان سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان تقاضا دارم ضمن حفظ آرامش و خویشتنداری، از هر نوع حرکت و عملی که باعث ناامنی می شود، پرهیز کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
124
22
وقتی جلوی این مولوی ... گرفته نمیشه که با حرفاش برعلیه دولت و نظام کشور حرف میزنه، وضعیت میشه این،تا کی باید به خاطر حرفای این آدم، جوونای مردم شهید بشن و وضعیت شهر زاهدان و اصلا استان سیستان و بلوچستان اینجوری باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
همه صداهای مخالف را فقط برای مدت محدودی می شود خاموش کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
خوب معلوم شد کار کی هست.نقشه تون جواب نمیده برادر
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
منفی هات نشون میده چرا وضعیت این شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
نه برادراینگونه حرکات نتیجه حرفهایی مولوی نیست نتیجه فقروبیعدالتی که شما سیر ومردم گرسنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
5
66
تا اونجایی که ما اطلاع داریم اکثر حملات تروریستی زاهدان به صورت کمین و بزن و در رو تو شب انجام شده.این نوع حمله سبک اش جدید هست.احتمالا مهاجمین قصد خود کشی داشتن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین